zaterdag 30 juni 2012

gouwe ouwe

 Heel lang geleden zat ik op de huishoudschool, en daar had je als vak handwerken.
Dit is èèn van mijn eerste werkstukken na het oefenen van naaien met de naaimachine op papier.
Het is een placemat die we naaide bij de naailes en vervolgens op handwerken moesten we zelf een doorsnee tekenen van fruit ofzo. Ik koos samen met mijn moeder voor de tomaat. Er moesten verschillende borduursteken gebruikt worden.
Je kunt wel zien welke ik maakte en welke mijn moeder.
Maar hij wordt nog steeds gebruikt, er zitten wat fruit vlekken op, maar dat deert me niet.

3 opmerkingen:

  1. leuk he als je iets hebt van vroeger, vind ik ook zo leuk
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! Geweldig dat je dat nog hebt bewaard. Dat leren ze tegenwoordig niet meer op school... Toch jammer, want wat is er nu leuker dan lekker te zitten knutselen en handwerken!
    Ik ben benieuwd of er nog meer bewaard is gebleven van je schooltijd...

    Fijne zondag nog en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen